T-75

• Tmax 425°C
  • 114-227 W/m² • °C
  • 7,57 liter
Advies of offerte aanvragen? Wij helpen u graag verder +31 (0)183 - 201088 sales@tc-e.nl

Toepassing

Thermon T-75 warmteoverdrachtcement kenmerkt zich door zijn gladde textuur en uitzonderlijke hechtsterkte. De gladde textuur zorgt voor een gemakkelijke verspreiding over oppervlakteverwarmingsmaterialen zoals Thermon HeetSheet tankverwarmingsunits en andere plaatvormige spiraalverwarmingen voor toepassingen boven de temperatuurlimieten van niet-uithardende NH warmteoverdrachtcement (190°C). Het warmteoverdrachtcement kan ook worden toegepast op stoom- of thermische vloeistoftracers die zijn bevestigd aan procesleidingen en apparatuur voor verwarming of koeling. T-75 biedt een zeer efficiënte warmteoverdracht voor elke op het oppervlak gemonteerde verwarming binnen zijn temperatuurbereik. Naast buisvormige tracers kan T-75 ook worden aangebracht op het oppervlak van klembare verwarmingselementen of over leidingtracers met een kleine diameter.

T-75 heeft superieure oppervlaktebevochtigingseigenschappen voor uitstekende warmteoverdrachtseigenschappen waar een goede thermische hechting vereist is. Contactweerstand op het grensvlak van de verbinding en het te verwarmen oppervlak zal de warmteoverdrachtssnelheid verminderen. De weerstand tegen warmteoverdracht wordt negatief beïnvloed door aanslag, roest, vet of andere verontreinigingen die niet van het contactoppervlak zijn verwijderd voordat het warmteoverdrachtcement is aangebracht. Contactoppervlakken moeten worden voorbereid zoals bij het aanbrengen van een verf of primer. Oppervlaktevoorbehandeling moet worden uitgevoerd in overeenstemming met de toepasselijke SSPC (The Society for Protective Coatings) en NACE International (The Corrosion Society) richtlijnen en specificaties voor oppervlaktevoorbehandeling. Stoom- of thermische vloeistofverwarmingen die correct met T-75 zijn geïnstalleerd, hebben een warmteoverdrachtscoëfficiënt van 114-227 W/m² -°C.

Eigenschappen

• Uitzonderlijke hechtsterkte en bestand tegen thermische uitzetting en krimp
  • Hoge schokbestendigheid bij blootstelling aan uitgebreide thermische cycli
  • Thermisch stabiel bij continue temperatuurblootstelling bij 425°C